Průvodce Slováckem - Slovácko na vlastní srdce

Pivaři, proč se nepije brodský Janáček ještě víc? Aneb, pár poznámek přímo z pivovaru a z posezení s jeho šéfy

Tento článek bude mít asi několik pokračování. Teď napíši prvních pár slov, ráno k nim přidám drobný komentář, který jsem psal do MF DNES, a během dne či víkendu přidám další informace, na které jsem ve čtvrtek narazil v Uherském Brodu, v pivovaru Janáček. Kromě toho bych vás chtěl ale opravdu vyzvat, abyste psali sem pod článek svůj názor na cokoliv, co se týká Janáčka, ať jde o kvalitu piva, historii či současnost pivovaru nebo třeba náměty, co by měl či neměl vylepšovat.  

Ve čtvrtek jsem byl v pivovaru vůbec poprvé, což je docela ostuda. Navíc jsem tam byl zcela pracovně, vedení dělalo tiskovou konferenci pro novináře, ze které jsem psal do pátečního vydání zlínské krajské přílohy MF DNES článek - nebudu se zlobit, když si noviny koupíte :)

Pro mě osobně to byla nesmírně zajímavá zkušenost a setkání, k dispozici nám byl výrobní a obchodní ředitel Janáčka i marketingový ředitel celé společnosti, pod kterou spadá kromě Brodu ještě dalších šest pivovarů na různých místech republiky. 

Už když jsem jel na tiskovku, přemýšlel jsem nad tím, jak nám šéfové vysvětlí určitý neúspěch pivovaru, který prodal v roce 2010 o sedm procent méně piva než v roce 2009. Zvláště, když všem ostatním pivovarům se dařilo lépe. Inu, šéfové odpověděli ze svého pohledu nejlépe, jak mohli, ztrátu označili svým způsobem za zisk, protože podle nich ztrátu utrpěli v prodeji piva ve sklenicích, což prý tak nevadí, protože zaznamenali zvýšený zájem o pivo v sudech, a tomu oni budou dávat stále větší přednost. Tak, řekněte mi, je Janáček na cestě vzhůru nebo dolů?

Pokud z mých předcházejících slov cítíte kapku ironie, nerad bych ji směřoval k vedení. Vážím si totiž toho, že bylo velmi vstřícné a ochotné, měl jsem velmi dobrý pocit i z následné procházky pivovarem, kdy mě provázel výrobní ředitel Janáčka. Pokud napíšu, že vedení i pivovaru držím palce, myslím to naprosto vážně a skutečně mě zajímá, jaký třeba vy máte názor na místní pivo a i celkové působení pivovaru. 

V této chvíli mě napadají například následující otázky:

- Skutečně, jak dobré je podle vás brodské pivo? Chybí mu něco nebo ne?

- Jak na vás působí reklama pivovaru? Je viditelná, účinná, zaujala vás?

- Máte nějaké informace přímo z pivovaru, jaké jsou?

- Nejvíce pivovar prodá piv značky Patriot. Až hodně vzadu je Prima a potom Extra či Comenius. Proč tomu tak je, proč jiné značky jsou více v pozadí?

- Pivovar evidentně sází na restaurace, hospody a podobná zařízení. Myslíte, že tady se pivovaru daří? Umí si získávat podobná zařízení a pokud jste zákazníci, jste spokojeni v těchto zařízeních s Janáčkem?

- Šéfové mimo jiné přiznali, že mimo Zlínský kraj se prodává Janáčka podstatně méně. Mimo jiné prý proto, že slovo Janáček na obchodníky nepůsobí dostatečně zajímavě a neví, co přesně si mají pod ním představit. Co si o tomto myslíte? 

RB

 

Tak, to je jen několik otázek, budu rád, když zareagujete tady nebo na mém mailu. A později přidám další informace.

A jedna přímluva - park za pivovarem je úžasný, velmi se přimlouvám za jeho využití !!!  A kéž by se podařilo sehnat peníze na opravu funkcionalistické vily uvnitř pivovaru! A vůbec - zázemí kolem pivovaru, park, rybník, jezírko, krásné bydlení, mě opět přesvědčilo, jak naši předci, chvála Vám na věčném odpočinku pane Janáčku, dokázali skloubit práci s odpočinkem a citem pro krásu a harmonii, v tomto jsme úplní žabaři. Dřívější velký pozemek pivovaru celý vyasfaltujeme, naskládáme na něj stovky aut, ve kterých spěcháme do odporné krabice s názvem hypermarket nakoupit co nejvíc jídla. A pak hrrr dóm! Park, jezírko, rybník? Pryč s tím vším, stromy vykácet a přírodu vyhnat pryč z města!  

 

RB

 

Začátek dnešního článku v MF DNES - vydání pro Zlínský kraj

 

 

 Začněme dámou - a to velmi sympatickou. Jmenuje se Barbora Burešová, má titul Ing. a je tiskovou mluvčí celé slupiny Brewery Trade, pod kterou spadá sedm pivovarů, včetně brodského Janáčka. Přijela z Prahy :)  Muž uprostřed, řekl bych elegán, jež působí velmi solidně, je šéf brodského pivovaru, výrobní ředitel Lukančo Trifončovski. A vlevo, onen spíše se mračící muž, je dobře známý sládek Janáčka, pan Jaroslav Horehleď. 

 

 

Velmi zajímavé místo v pivovaru! Naschvál si tipněte, kde to je. Jen prozradím, že takové místo už v žádném jiném pivovaru nenajdete. A ještě prozradím, že má velký vliv na konečnou kvalitu piva :) A copak v němž pan ředitel provádí?

Tak, další fotky a povídání večer či zítra, teď už musím pracovat pro MF DNES :)

 

 

A ještě si teď neodpustím tuto fotku. Je to vila v areálu pivovaru, patřila zakladateli panu Janáčkovi. Bože, musela být nádherná!!! Bohužel, jen do doby, než přišel barbarský komunismus, který ji pošpinil například naprosto příšernými okny. Snad se najde někdy někdo osvícený a bohatý, kdo ji opraví. Je vůbec možné kolem ní chodit desítky let a dívat se, jak beznadějně chátrá?

 

 A jeden úsměv nakonec. Představte si, že jsme pořád ještě v areálu Pivovaru Janáček. Co ale ten bilboard? Ten patří konkurenčnímu pivovaru Starobrno! :) Ano ano, je to tak, konkurence sem zcela jistě bilboard umístila, aby "poškádlila" lidi od Janáčka. A na vysvětlenou - bilboard je na budově, která pochopitelně k Janáčku už nepatří. Ale zajímavost na úplný konec - v minulosti k Janáčku patřila a žili v ní příbuzní zakladatele pivovaru! Není to nadherné?! Pochopitelně, také to byla krásná budova, kterou jsme my svým "vkusem" pohřbili.